15 Ağustos 2012 Çarşamba

Bankaların Hesap İşletim Ücretleri Ne Kadar?


Dünya Gazetesinin  hangi bankanın ne kadar hesap işletim ücreti aldığına dair haberini bir tablo halinde göstermeye çalıştım. Konuyla ilgili tanımlamalardan da kısaca bahsedecek olursak;
Hesap İşletim Ücreti; bankaların  sundukları hizmetlere karşılık belli dönemlerde müşterilerinden tahsil ettikleri ücrete denir. Bu tabiki bankaların tanımlaması. Bankadan bankaya göre bu ücret değişmekte. Bazı koşullarda ise bankalar bu ücreti almamakta. Mesela otomatik ödeme talimatı verirseniz yada çalıştığınız kurum maaşlarını söz konusu banka aracılığıyla ödüyorsa ve kurumla banka arasında bir anlaşma hükmü söz konusu ise hesap işletim ücreti ödemeyebilirsiniz.

Hesap işletim ücretinin yasal olup olmadığı ise tam bir muamma. Bankalar yasal olduğunu savunurlarken, Tüketiciye yönelik olan kurum, dernek ve hareketler yasal olmadığını söylemekteler.


Tabloda yer alan BSMV ise Banka Sigorta Muamele Vergisinin kısaltmasıdır. BSMV oranı 2.9.1998 Tarihli Bakanlar Kurulu kararı ile %5 olarak belirlenmiştir.



Banka Adı
Hesap İşletim Ücreti (TL)
Açıklama
Albaraka Türk 
20
3 Aylık Sürelerde alınıyor. BSMV Hariç
Vakıfbank
48
Aylık Olarak alınıyor
Bank Asya
48
3 Aylık olarak alınıyor ve BSMV Dahil.
Halkbank
56
3 Aylık Olarak Alınıyor
Ziraat Bankası
60
3 Aylık olarak alınıyor ve BSMV Dahil.
Citibank
60
Yılda 2 kez TL yada döviz cinsinden alınıyor ve BSMV hariç
ING Bank
60
Aylık Olarak alınıyor ve BSMV Hariç
HSBC
75
Aylık olarak alınmakta ve BSMV Dahil
Denizbank
75
Aylık olarak alınmakta ve BSMV Dahil
Garanti Bankası
79
Yılda 2 kez 6 aylık dönemlerde alınıyor ve BSMV dahil
İş Bankası
80
6 Ayda bir alınıyor ve BSMV dahil
Şekerbank
84
3 Ayda bir alınıyor ve BSMV hariç
Finansbank
90
3 Ayda bir alınıyor ve BSMV dahil
Akbank
100
Yılda 2 kez alınıyor ve BSMV dahil


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder

Düzgün bir Türkçe kullanmaya dikkat ediniz.
Yazılarda herhangi bir hata ya da yanlışlık için iletişimden irtibata geçiniz.

Related Posts Plugin for WordPress, Blogger...